Alat Bantu Mengajar (permainan)




SCHOOL RUNNER


KAEDAH PERMAINAN

1.  Kaedah permainan adalah berkonsepkan Dam Ular.

2.  Setiap kotak mempunyai soalan yang telah disediakan. Apabila pemain berhenti pada kotak tertentu,       soalan akan diberikan berdasarkan nombor tersebut.

3.  Pemain dikehendaki menjawab soalan yang disediakan.

5. Pemain yang gagal menjawab soalan akan dikenakan denda iaitu untuk satu kotak kebelakang atau        keluar daripada permainan tersebut

4.  Pemain yang sampai dahulu di petak terakhir dikira sebagai pemenang.

 

MAKLUMAT TAMBAHAN

-Terdapat beberapa simbol yang digunakan seperti di bawah:

1.Tangga ( untuk naik ke atas)

2. Guru garang (maju satu langkah ke hadapan)

3. Api kecil (undur satu langkah ke belakang)

4. Api besar (ke belakang10 kotak)

5. Pingat (pemenang)

 

KATEGORI SOALAN

- Soalan yang disediakan adalah berbentuk objektif

- Soalan tersebut mempunyai dua aras, iaitu aras rendah dan tinggi.

- Soalan yang disediakan adalah berdasarkan blog yang telah dibentangkan.

 

BAHAN YANG DIGUNAKAN

1. Kotak

2. Lidi (untuk tangga)

3. Pemadam comel (sebagai alat untuk bergerak bagi setiap pemain)

4. Kertas Warna

5. Gam Uhu 

7. Salotape dan double tape



Comments